Delen

Inhoudsopgave

Google Search publiceert nieuwe autocomplete met tweede kolom

Google heeft een nieuwe versie van de populaire autocomplete functie uitgerold. De nieuwe versie is verbeterd door de nieuwe aanvulling: een tweede kolom. In deze kolom worden gerelateerde zoekopdrachten voor de zoekterm weergegeven.

Ook bevestigt Google dat er wordt gewerkt aan een nieuwe, verbeterde edge-to-edge autocomplete interface. De nieuwe interface zal worden verrijkt met andere elementen op de volledige breedte in de desktop search interface.

Nieuwe functie van de verbeterde Google autocomplete

In de nieuwe, verbeterde autocomplete interface worden extra zoekvoorspellingen weergegeven, waaronder ‘mensen vragen ook’ en ‘mensen zoeken ook naar’ en andere zoekopdracht gerelateerde content. In de praktijk ziet het er zo uit:

SEO-voordeel halen uit de nieuwe Google autocomplete

Heb je een eigen website of webwinkel? Goed, dan kan ook jij je voordeel halen uit de nieuwe autocomplete interface. Hoe?

Zoals bekend: het is belangrijk om je pagina’s te verrijken met kwalitatieve informatie.

Google zal een pagina waar alle gerelateerde, kwalitatieve informatie overzichtelijk op één plek te vinden is hoger in de zoekresultaten plaatsen dan een pagina die slechts een deel van de zoekintentie behandelt.

Voor jou als website-eigenaar is dit goed nieuws! De Google autocomplete is onderdeel van menig zoektermenonderzoek. Dankzij de ‘mensen vragen ook’ en ‘mensen zoeken ook naar’ wordt het ook voor jou gemakkelijker om de zoekintentie te begrijpen.

Zodra je een zoekintentie begrijpt kan je een pagina aanpassen of aanmaken die zo volledig mogelijk aansluit op de zoekintentie. Zodra de pagina de bezoeker meer waarde biedt, zal je stijgen in de Google rankings. Succes!

Ontvang gratis de nieuwsbrief waar marketeers op vertrouwen.
Gefeliciteerd. Je bent gratis aangemeld voor onze nieuwsbrief!
Oei! Er is iets mis gegaan. Controleer je e-mailadres en probeer het opnieuw.

Hoe maak ik gebruik van de nieuwe autocomplete?

Het triggeren van de nieuwe zoek-interface is eenvoudig: start een zoekopdracht via Google en klik op de resultatenpagina opnieuw in het zoekvak.

Aan de rechterkant, naast de reguliere suggesties zal een tweede kolom met zoeksuggesties verschijnen. In onderstaand bestand wordt weergegeven hoe je gebruik maakt van de nieuwe autocomplete:

Bron: Search Engine Land

Ontvang gratis de nieuwsbrief waar marketeers op vertrouwen.
Gefeliciteerd. Je bent gratis aangemeld voor onze nieuwsbrief!
Oei! Er is iets mis gegaan. Controleer je e-mailadres en probeer het opnieuw.

Meer artikelen

Alles bekijken