Delen

Inhoudsopgave

Nieuwe Google Ads Shopping Update: binnenkort kan je rechtstreeks berichten naar verkopers versturen.


Google is druk bezig met het testen van een nieuwe functie dat het rechtstreeks berichten van verkopers mogelijk zal maken.

Met de nieuwe Google Ads Shopping update zal je als bedrijf/verkoper de mogelijkheid krijgen om via je Google Merchant Center account een “klantenservice e-mailadres” op te geven. Via dit e-mailadres zal je bereikbaar zijn om shoppers direct te woord te kunnen staan.

Google hoopt via de nieuwe update de connectie tussen verkoper en koper te verbeteren en de verkopen via Google Shopping in het te stimuleren.

Het evenaren van de voordelen van fysieke verkoop


Het snelle, persoonlijke contact, het eenvoudig vragen om advies bij producten: het voordeel van fysiek shoppen lijkt online te worden opgepakt.

Google is momenteel nog druk aan het testen om in kaart te brengen welk effect de nieuwe update zal hebben op de Google Shopping.

Zal dit voor grote verschillen zorgen? En zal dit weer een stap dichter bij het uitsterven van fysieke winkelverkopen zijn? Zo ja, hoelang zal dit nog duren?

Daarnaast helpt het Google Shopping direct te concurreren met platformen zoals Amazon, eBay, Marktplaats etc.

Hoe het werkt


Klanten zullen een “Bericht Winkel” knop te zien krijgen in het product overzicht. Wanneer hierop geklikt wordt zal een nieuw tabblad openen met hierin een berichten omgeving.

Het verkopende bedrijf zal hiervan een notificatie per e-mail ontvangen op het e-mailadres dat is gekoppeld aan het Google-account waarop is ingelogd.

Ontvang gratis de nieuwsbrief waar marketeers op vertrouwen.
Gefeliciteerd. Je bent gratis aangemeld voor onze nieuwsbrief!
Oei! Er is iets mis gegaan. Controleer je e-mailadres en probeer het opnieuw.

Hoe maak ik gebruik van Google Ads Shopping direct message functie?


Momenteel is Google nog vol op aan het testen en is de nieuwe bericht functie enkel gepubliceerd als ‘pilot versie’.

Google heeft voor nu een klein aantal Google Merchant gebruikers een uitnodiging via email gestuurd. Enkel deze kleine groep heeft nu de exclusieve om de functionaliteit van de nieuwe optie te testen.

Zo ziet de Google uitnodiging eruit:



Kirk Williams heeft deze e-mail van Google gedeeld via Twitter. Bedankt Kirk.

Google heeft nog niet officieel aangekondigd wanneer (of dat überhaupt) de nieuwe functie voor iedereen toegankelijk wordt.

Ontvang gratis de nieuwsbrief waar marketeers op vertrouwen.
Gefeliciteerd. Je bent gratis aangemeld voor onze nieuwsbrief!
Oei! Er is iets mis gegaan. Controleer je e-mailadres en probeer het opnieuw.

Meer artikelen

Alles bekijken